The tour is structured in 12 legs, more or less demanding. It starts from the field that has the most "fun" procedures in Italy, and proceeds south along the whole coast. Quick jump in Sicily and then trespass in Tunisia. Returning to Italy, you will visit Sardinia in three legs and then continue in France. Everything closes in a return from the breathtaking scenery.
Il tour è strutturato in 12 tratte, più o meno impegnative. Si parte dal campo che ha le procedure piu "divertenti" d'italia, e si procede verso sud seguendo tutta la costa. Saltino veloce in Sicilia per poi sconfinare subito in Tunisia. Tornando verso l'italia, si visita la Sardegna in tre tappe per poi finire in Francia. Il tutto si chiude in un rientro dagli scenari mozzafiato.
• The legs are to be carried out in the order shown, connected to the IVAO network, at the normal simulation speed. It is admitted the daylight/VMC simulation.
• Before taxiing out and after parking at the gate or apron you must be online for a period of minimum 6 minutes.
• It's OBLIGATORY to use our fsACARS while the route is being carried out.
• Once you have traveled a leg, send the PIREP via the Sky Club website; on the tour page you will find the status of your tour.
• Pay close attention to the flight plan compilation, to comply with the charts and the Visual Flight Rules; always make sure you have the VMC for the conduct of the whole leg.
• The legs can be flown only on aircraft with piston engines (SEP/MEP).
• The route from departure to arrival airport is at the complete discretion of the pilot. All P areas are forbidden. The R and TRA areas are considered active 24h/24 for this tour and are not admitted, while the D zones are considered open.
• The tour is open to all SCI pilots who have Student or higher ranking, because it runs for a long part outside Italy.
• Upon completion of the tour you will be granted the award in your personal logbook.
• Le tappe vanno svolte nell’ordine indicato, connessi al network di IVAO, alla normale velocità di simulazione. È ammessa la daylight/VMC simulation.
• Prima del taxi verso la pista e dopo il taxi verso lo stand/apron bisogna rimanere online fermi per un periodo di almeno 6 minuti.
• E' OBBLIGATORIO utilizzare il nostro fsACARS mentre si svolge la tratta.
• Una volta percorsa una tappa, inviate il PIREP tramite il sito web di Sky Club Italia; nella pagina del tour troverete lo status del vostro tour.
• Prestate massima attenzione alla compilazione del piano di volo, al rispetto delle carte e alle regole del volo a vista; assicuratevi sempre di avere le VMC per lo svolgimento dell’intera tratta.
• Le tratte possono essere volate con aerei dotati di motori a pistoni (SEP/MEP).
• Il percorso dall’aeroporto di partenza a quello di arrivo è a completa discrezione del pilota. Sono proibite tutte le zone P. Le zone R e le TRA in questo tour si considerano attive 24 h su 24 e non è ammesso entrarvi, mentre le zone D si considerano aperte al volo.
• Questo tour è aperto ai piloti SCI con ranking Practitioner o superiore.
• Al completamento del tour vi sarà assegnato l’award nel Vostro personale libretto di volo.